A 6. Rítus – A Fiatalság Forrása

Megosztás

A 6. Rítus – A Fiatalság Forrása

Az 5 tibeti ritus - A Fiatalság forrásaÁlljunk kisterpeszbe, talpunk szilárdan a talajon, a kar a test mellett.  

A gyakorlat  

Lassan fújjuk ki a levegőt, közben döntsük előre a törzsünket és támaszkodjunk tenyerünkkel a térdünkre. Addig fújjuk ki a levegőt, amíg teljesen ki nem ürítjük a tüdőnket.

Egyenesedjünk fel. Tegyük kezünket a csípőnkre és nyomjuk lefelé. Ezáltal a vállunk fel fog emelkedni. E mozgás erejének a kulcsa abban áll, hogy miközben a váll megemelkedik, be kell húzni a hasunkat és a lehetőség szerint kidomborítani a mellünket. Mindezt belégzés nélkül kell csinálni. Éppen ez az, ami átirányítja az energiát más központok felé.

Addig maradjunk így, amíg csak bírunk.  Ha már muszáj levegőt venni, az orron át lélegezzünk be. Ha érezzük, hogy megtelt a tüdőnk, szájon át fújjuk ki a levegőt. Kilégzéskor engedjük ki az addig behúzott hasat, lazítsuk el a vállat és engedjük el a csípőnket, a kar lógjon a test mellett.  Lélegezzünk többször az orrunkon át. Ezzel fejezzük be a rítus első elvégzését.

Ezt a rítust csak 2- 3-szor szabad ismételni. A hatodik rítus különálló egység. A fiatalság forrása első kötetében is a másik öt rítustól elválasztva tárgyalják. A hatodik rítus feltétele a szexuális önmegtartóztatás, amely lehetőség a jelentősen fiatalosabb külső megszerzésére.

A magyarázat az, hogy az életenergia, amely rendes körülmények között a szexualitáson keresztül mutatkozik meg, e rítus segítségével a test más energiaközpontjai felé áramlik. Bradford ezredes különbséget tesz a nyugati szerzetesi hagyomány (amely arra összpontosít, hogy elfojtsa ezeket az ösztönöket) és a szexuális energia keleti felfogása között. Ez utóbbi szerint a nemi energia másfelé irányítható és átalakítható magasabb rendű célok elérése érdekében.

Azok számára, akik elindultak a lelki úton, nem rendhagyó dolog a cölibátus, az önmegtartóztatás. A jógában gyakran alkalmazzák a szexuális megtartóztatást az energia megőrzéséért. Mások úgy tekintenek a szexuális ösztönök átirányítására, mint ami előmozdítja a szellemi fejlődést.

Olyan választás ez, amely kiragad egyeseket az emberi élet rendes menetéből és ez az egyik módja annak, hogy a mindennapi életben a figyelem a világi dolgoktól a lelkiek felé irányuljon. Bár az ezredesnek azt mondták

Tibetben, hogy a hatodik rítus gyakorlásához teljes önmegtartóztatásra volt szükség, én ebben nem vagyok annyira biztos. Nem mindegyik tibeti buddhista szekta követeli meg a szexuális önmegtartóztatást.

Saját tapasztalatom alapján úgy gondolom, hogy lehet alkalmazni a hatodik rítus mögötti eszméket és a rítust lehet arra használni, hogy teremtő, új módon értékesítsük a szexuális energiát akkor is, ha a rítust végző nem él tökéletesen szűzi életet. Sok emberben alkalmanként túlteng a szexuális energia vagy akkor is dúlnak benne a szexuális vágyak, amikor nincs senki, akivel ezt megoszthatná. Ez az energia megmutatkozhat idegességben, aggodalomban, szorongásban és kifejeződhet abban, hogy az illető túl sokat eszik vagy nyugtalanul mocorog, fészkelődik. A hatodik rítus végzése egészséges, kiegyensúlyozott módon szabadít meg ettől a feszültségtől. A rítus elvégzése után lazábbnak érezzük magunkat és természetesen a gyakorlat jelentős fiatalító hatással is rendelkezik. Szerintem felhasználhatjuk a szexuális energiát, hogy azzal más célokat érjünk el, életünk más területeire irányítsuk erőinket.

A hatodik rítus ilyen módon hat a szexuális energiára. Így hát ha nem is kívánunk teljes cölibátusban élni, azért hatékonyan alkalmazhatjuk a hatodik rítust. Csak akkor végezzük, ha erős szexuális késztetést érzünk, amely valamilyen okból kielégíthetetlen vagy ha szexuális energiafeleslegünk van.

Megosztás

Szóljon hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

error: CopyRight © All Rights Reserved - Page protection is actived!