A VIPASSANA gyakorlása 3.rész

A VIPASSANA gyakorlása 3.rész

Ne félj a démonok hadától, mely körülvesz, a legfontosabb, hogy saját tudatodat megfékezd.
Milarépa

Előző levelemben írtam, hogy a meditáció elsődleges célja a figyelem összpontosítása, továbbá az ego és a fizikai test ellazítása. Az ellazulás révén fokozatosan kapcsolatba kerülünk és folyamatosan kapcsolatban maradunk belső testünkkel. Ez az állapot megvonja a gondolatoktól az azok megjelenéséhez és fennmaradásához szükséges energiát az elmédtől. A belső testtel történő összekapcsolódásnak és elme-elcsendesedésnek egy további nagyszerű hatása egyfajta belső béke, harmónia, kiegyensúlyozottság, csend és nyugalom megtapasztalása. Ezt az állapotot én úgy hívom, hogy csendes extázis. Nem állítom, hogy minden meditáció során sikerül ebbe az állapotba eljutnom. Van úgy, hogy fáradtabb vagyok a kelleténél, és olyankor az álom és ébrenlét határán billegek (vagy éppen belezuhanok az álom mélységes szakadékába ), vagy egyéb okok akadályoznak, de amikor sikerül, olyankor olyan mennyei béke tölt el, amit nehéz szavakkal leírni. Ebben az állapotban megszűnik minden félelem, szorongás, megszűnnek a napi gondok, és végtelen boldogság tölt el. Ezt a boldogságot magaddal tudod vinni a meditáción kívülre is. A belső testtel való összekapcsolódásnak van még egy olyan nagyszerű hatása is, hogy bőséges energiával tölti fel a fizikai testedet.
Mi is ez a belső test? A fizikai testedet éltető láthatatlan energiamező, amely egy kis gyakorlással határozottan érezhető. Ahhoz, hogy megtapasztald, megtanulunk ellazulni, mélyen relaxálni.
A következő gyakorlatot végezd, ha teheted, akár naponta többször is, legalább egy héten keresztül (a későbbiek során is térj vissza többször erre a gyakorlatra, ez segít elmélyíteni a vipassana meditációt):
Válaszd ki a megfelelő helyet és időpontot, ahol, és amikor nyugodtan tudod végezni a gyakorlatot! Fontos, hogy ez alatt az idő alatt ne háborgasson senki, a telefont is kapcsold ki erre az időre. Olyan időpontot válassz, amikor nem kell sietned sehová, ezért érdemes kora reggel, vagy este lefekvés előtt gyakorolni. Az öltözéked legyen könnyű és laza, cipőt, övet, karórát vedd le.
Feküdj le kényelmesen, és csukd be a szemed! Hagyd a testedet ellazulni. Szánj rá néhány percet, hogy testedből „kivond” az összes feszültséget úgy, hogy minden izmodat annyira ellazítod, amennyire csak lehet. Miután végigpásztáztad a testedet, térj át egy-egy testrészed részletes ellazítására. Miközben a jobb lábadra összpontosítasz, mondd magadban: a jobb lábam ellazul. Ezt ismételd meg néhányszor, majd térj át bal lábadra, és ugyanígy mondd: a bal lábam ellazul. Ezt is ismételd meg néhányszor, és közben összpontosítsd a figyelmedet arra, hogy az adott testrészed tényleg ellazuljon, „engedj el” minden kis izomtónust. Ugyanezzel a módszerrel menjél végig minden testrészeden. Időnként pedig ismét pásztázd végig a már ellazított részeket.
Következő levelemben tovább folytatjuk a belső test megtapasztalásának gyakorlatát, mely előkészíti és elmélyíti magát a vipassana meditációt.

DhammaSun
meditációs mester

email cím: dhammasun@vipassanameditacio.hu

Megosztás

Új bejegyzés: A Föld dimenzióváltása - 4. rész - Magunkban hordozni a Fényt - Nagyon sok előnye van a magas rezgésszámnak, de tudd azt is, lesznek olyan ellenségeid, akik a puszta létezésedet tartják majd taszítónak. Egyszerűen megpróbálnak elmenekülni a közeledből. Nem tudják, valójában mi történik velük, csak valahogy úgy érzik, innen menekülni kell.... / 2019.01.16. /

error: CopyRight © All Rights Reserved - Page protection is actived!