Az álmok természete

Minden napunk egyharmadát alvással töltjük. Életünk egyharmadát átalusszuk. Sokan figyelmen kívül hagyják, hogy mi történik, amikor alszunk, és csak az érdekli őket, hogy kipihenten ébredjenek fel. De egy hatvanéves ember számára ez azt jelenti, hogy figyelmen kívül hagy húsz évet az életéből. Hasznossá is tehetjük ezt az elvesztegetett időt, ha odafigyelünk az álmainkra, amelyek több okból is fontosak. A fizikai testnek aludnia kell, hogy nyugodtan ki tudja magát javítani, növekedjen, és feltöltődjön.

Alvás nélkül a szervezet kifogy az aktív működéshez szükséges vegyszerekből. Az álmok segítségével az agy rendezi és eltárolja az előző nap folyamán felszedett gondolatokat és képeket, amelyeket nem tudott rendesen elhelyezni a memóriájában, ugyanúgy mint amikor töredezettségmentesítjük a számítógép merevlemezét, hogy jobban fusson.

Az alvás pótolja az asztrális és az éteri test energiáját is. Amikor az éteri test energiaszintje alacsony, gyengének érezzük magunkat, és nehezen tudunk figyelni.  Amikor az asztrális test energiaszintje alacsony, akkor tompának érezzük magunkat, könnyen szórakozottá válunk, és nincs kedvünk semmilyen kreatív dologhoz.

Alvás közben az éteri és az asztrális test kitágulhat, és még akár el is távolodhat a fizikai testtől, hogy feltöltődjön, magába szívja az erőt – ugyanúgy mint amikor a növények kibontják a leveleiket, hogy befogadják a napfényt. Az igazi csoda azonban az elmében játszódik alvás közben. Az álmokon keresztül az elme fontos üzenetekre hangolódik be, amelyek egyébként nem jutnak át, amikor az ember ébren van.

Az álmok háromféleképpen hasznosak az elme számára. Először is a legalapvetőbb szinten az álmok a napi gondokról szólnak; mit is csináltunk, gondoltunk vagy éreztünk az utóbbi időben. Például ha tudtunkon kívül ártottunk valakinek, ha túl sokáig hagytuk eluralkodni magunkon a haragot és a búskomorságot, vagy olyan dolog beindításán gondolkodunk, ami csak időpocsékolás – ehhez hasonló üzenetek jelenhetnek meg az álmainkban. Másodszor, az álmok megmutathatják a jövőt.

Fontos tapasztalatok, amelyeket egy pár napon vagy héten belül élünk meg, először álmunkban jelenhetnek meg. Milyen tapasztalatok? Hát például pozitívak, mint sikeres teljesítmények vagy egy váratlan meglepetés, de lehetnek negatívak is, amelyek idegeskedést, szomorúságot vagy haragot okoznak. Ha az álmainkon keresztül megtudjuk a jövőt, akkor felkészülhetünk a rossz dolgok fogadására, és néha még meg is előzhetjük a bajt.

Ily módon az álmok radarként működnek, és megmutatják, mi következik. Harmadrészt pedig az álmok oktató jellegű videojátékok is lehetnek, ha megtanuljuk, hogyan kell felismerni bennük, hogy éppen álmodunk. Ez az úgynevezett tudatos álom, amikor éberen vagy tiszta tudatállapottal álmodunk. A tudatos álomban tudjuk, hogy álmodunk, és ezért bármit megtehetünk, amit csak akarunk.

Repülhetünk, hogy felfedezzük az álombéli tájat, átmehetünk a falakon vagy lebeghetünk, átalakíthatunk tárgyakat, beszélhetünk furcsa álombéli szereplőkkel, vagy hallgathatunk álomzenét – minden lehetséges, hiszen mindent a saját elménk valamelyik része hozott létre. A tiszta álmokban beszélhetünk a halott rokonainkkal, vagy akár más létsíkokon élő lényekkel is, akik belépnek az álmunkba, ha hívjuk őket.

Az álmok használatának első lépéseként emlékeznünk kell rájuk. Ehhez fontos, hogy eleget aludjunk. Amikor pedig felébredünk, ne gondoljunk rögtön arra, hogy mit kell tennünk aznap, hanem próbáljunk meg emlékezni arra, hogy mit is álmodtunk éppen. A leghasznosabb, ha egy tollat és egy kis jegyzetfüzetet tartunk az ágy mellett, és amikor felébredünk, lejegyezzük, amire még emlékszünk.

Ez nem csak segít később felidézni az álmot, de az elménkkel is közli, hogy nagyon fontos emlékezni az álmokra. ennek hatására a következő napokban vagy hetekben automatikusan azt tapasztaljuk majd, hogy egyre könnyebben jegyezzük meg az álmainkat. A második lépés az álmok jelentésének értelmezése.

Ez trükkös dolog, mert az álmok többnyire szimbolikusak. Ez azt jelenti, hogy a bennük rejlő üzenetet rejtélyes formában közlik, amelynek képeit, szavait és témáit nem szó szerint kell érteni. Ha például azt álmodjuk, hogy megtámad minket egy medve, akkor ez nem jelenti azt, hogy valóban megtámad minket egy medve, de lehet, hogy egy kellemetlen ember dühös szavakat vág majd a fejünkhöz.

Vagy ha azt álmodjuk, hogy elkapott minket a forgószél, akkor lehet, hogy hamarosan egy érzelmileg feszült élményben lesz részünk. Ha leírjuk az álmainkat, akkor össze tudjuk hasonlítani őket azzal, ami ténylegesen történik az életünkben, illetve valami fontos dologgal, ami esetleg néhány napon belül megtörténik velünk, és idővel megtanuljuk pontosabban értelmezni őket.

A kezdéshez használhatunk egy az álomfejtő szótárt, amely megmondja, hogy gyakran mit jelentenek az egyes szimbólumok. Az is tudni kell, hogy a negatív asztrális lények, amelyek fizikai test nélküli életformák és a félelmünk vagy a dühünk érzelmi energiájából táplálkoznak, néha besurrannak az álmainkba, és rémálmokká alakítják át őket.

Leginkább a gyermekeket szúrják ki maguknak, mert a fiatalok éterteste még gyengébb, és könynyebb őket megijeszteni. Az ilyen álmokra jellemző, hogy nagyon dühösek leszünk vagy megijedünk tőlük, és egyébként meg teljesen értelmetlenek. Ha gyakran gyötörnek minket rémálmok, lefekvés előtt próbáljunk emlékezni valami boldog dologra, majd képzeljük el, hogy a szobánk és a testünk tiszta arany fénnyel világít, majd pedig imádkozzunk vagy határozzuk el, hogy védve leszünk, amíg nyugodtan alszunk.

Ez a módszer segít távol tartani a negatív asztrális lényeket. Vagy ha megtanulunk tudatosan álmodni, akkor szembe nézhetünk a rémálom szörnyetegével, és megmondhatjuk neki, hogy nem félünk tőle, és meg is kérdezhetjük, hogy mit akar, amitől aztán a szörny teljesen erőtlenné válik. A tudatos álmodást csak gyakorlással lehet megtanulni.

Különböző technikák vannak, ezek közül elég népszerű az, amikor kiválasztunk valamit, amit néha látunk vagy teszünk álmunkban, és amit ébren is látunk vagy csinálunk, például valamilyen állatot, színt, személyt, helyet vagy cselekvést. Amikor aztán ébren látjuk vagy csináljuk ezt, nézzünk körül, és kérdezzük meg magunktól, hogy vajon álmodunk-e.

Tegyünk egy próbát, például kapcsoljuk fel a villanykapcsolót, emlékezzünk vissza, hogy mit csináltunk az elmúlt egy órában, nézzünk rá az órára vagy egy nyomtatott szövegre, vagy pedig számoljuk meg az ujjainkat – ha álmodunk, akkor valami hiba lesz ezekkel.

Ha ezt így folytatjuk legalább egy hétig, akkor megszokássá válik, amit természetes módon csinálunk még álmunkban is, és így rájöhetünk, hogy álmodunk. Egy másik módszer, hogy elalváskor figyeljük a szemhéjunk mögött látható halvány fénymintákat.

Ha nyugodtak, de ugyanakkor szellemileg éberek maradunk, akkor ezek átalakulnak élénk képekké, majd pedig tudatos álommá. Az álmok tanulságokat is közölhetnek önmagunkról és a világról. Az ilyen álmok általában élénk dokumentumfilmekként peregnek le, majd tömör és jelentőségteljes észrevételekben végződnek, áttekintést nyújtva „a nagy egészről”.

Az álmok általában olyan dolgokra figyelmeztetnek, amelyeket egyébként nem várnánk. Ha megoldjuk az álom jelezte aktuális gondokat, vagy felkészülünk a közeledő gondok kezelésére, az életünk is simábban zajlik majd. Ahelyett, hogy vakon botladoznánk, jelzéseket kapunk, hogy mi folyik a színfalak mögött.

Külön kell viszont választani az értelmes álmokat az értelmetlenektől, amelyek az agyból származnak, amikor szétválogatja az emléktöredékeket, illetve amelyeket egy táplálkozni akaró asztrális élősködő gerjeszt. Csak akkor tudjuk idővel kiszűrni az ostobaságokat, ha emlékezünk az álmainkra, és igyekszünk minél inkább megfejteni őket.

Forrás: https://montalk.net/

Categories: Spirituális Tanok

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

error: Figyelem, az oldal védelem aktív !!!